top of page
Lokalizacja

Leśniówka położona jest przy ulicy Sosnowieckiej, w środkowej części Karpacza zwanej Zarzeczem. Jest to okolica doskonała na spacery, wędrówki, czy też jazdę na rowerze, dzięki otoczeniu rozległego lasu i gór.

Źródło: karpacz.pl

Ponieważ nasze domki nie znajdują się tuż przy głównej ulicy, goście mogą spędzać w nich czas, zyskując upragnioną ciszę i spokój, jak również mogąc podziwiać bajeczne widoki na Karkonosze i Kotlinę Jeleniogórską, roztaczające się z terenu Leśniówki.

Do centrum miasta i głównego deptaku można dojechać w ok. 5 minut samochodem lub przejść się ok. 15-20 min piechotą przez malowniczy las i zarazem przez jeden ze najbardziej znanych i chętnie odwiedzanych punktów w Karpaczu - Zaporę na Łomnicy. Ponadto nasz obiekt znajduje się przy jednym z najchętniej uczęszczanych szlaków pieszych i rowerowych, prowadzącym do słynnej kaplicy św. Anny.

Odległość od centrum
Transport

Po Karpaczu można poruszać się zarówno samochodem, jak i pieszo, a także korzystając z transportu miejskiego i międzymiastowego, gdyż w mieście kursują regularnie autobusy oraz mniejsze busy i kolejki, dowożące pasażerów do znanych atrakcji turystycznych (min. do Western City czy czeskiego wyciągu na Śnieżkę). Turyści mogą także skorzystać z usług taksówek.

Wokół Leśniówki znajdują się wokół liczne stoki (najbliższy orczyk znajduje się tuż obok, u sąsiada), które są otwarte aż do wieczora, niezależnie od warunków pogodowych, dzięki sztucznemu oświetleniu oraz naśnieżaniu i są przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych narciarzy. Mali goście mogą także pozjeżdżać na sankach, czy też oponach, na specjalnie do tego przeznaczonym, sąsiednim stoku. Znany wyciąg "Winterpol" z czteroosobową kanapą i oświetlonym w nocy stokiem to zaledwie 5 min jazdy samochodem od nas, podobnie jak nowo otwarty wyciąg krzesełkowy "Pod Wangiem".

Narciarstwo
Jak do nas trafić:

Aby dojechać do Leśniówki, należy kierować się z Jeleniej Góry drogą nr 367 na Karpacz. Po dojeździe do miasta i minięciu tabliczki "Karpacz", do Leśniówki można trafić na dwa różne sposoby:

• Jadąc główną drogą przez miasto, wzdłuż ul. Wielkopolskiej i potem Konstytucji 3 Maja aż do Białego Jaru. Przy stacji Orlen należy skierować się w prawo, tak jak prowadzi główna droga. Skręcając przejeżdża się przez mostek, a następnie mija się po prawej sklep sieci Żabka. Zaraz za Żabką należy zjechać na parking po prawej stronie - wzdłuż parkingu ciągnie się ul. Świętokrzyska, którą należy się kierować aż do skrzyżowania w kształcie litery T (po drodze mija się m.in. Centrum Medyczne Karpacz, po prawej stronie, oraz Szkołę 707, po lewej stronie). Na skrzyżowaniu należy skręcić w prawo, przejechać ok. 100 m, mijając po lewej stronie Hotel Dziki Potok. Wjazd w ulicę Sosnowiecką znajduje się przy pensjonacie "Willa na Szlaku" (po lewej stronie ulicy). Przy zjeździe stoi również nasz drewniany drogowskaz z napisem "Leśniówka", a także miejska, niebieska tablica wskazująca wjazd w ulicę Sosnowiecką. Leśniówka znajduje się po przejechaniu ok. 300 m i została oznaczona dużym napisem na bramie wjazdowej z bali.

• Zaraz po wjeździe do miasta i minięciu supermarketu sieci Tesco, należy pojechać prosto na skrzyżowaniu z drogą wiodącą na Kowary. Kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem należy skręcić w prawo w ulicę Kolejową, którą należy jechać aż przejdzie w ulicę Myśliwską (na skrzyżowaniu ulic Kolejowa, Myśliwska i Nadrzeczna). Po drodze mija się m.in. Centrum Informacji Turystycznej w starym dworcu kolejowym oraz most przez Łomnicę. Po wjeździe w ulicę Myśliwską należy minąć stoki narciarskie Panorama, Karpatka I, Karpatka II (znajdujące się po lewej stronie ulicy) oraz Apartamenty Karpacz i jechać prosto aż do rozwidlenia przy pensjonacie "Willa na Szlaku" (po prawej stronie ulicy). Przy zjeździe stoi również nasz drewniany drogowskaz z napisem "Leśniówka", a także miejska, niebieska tablica wskazująca wjazd w ulicę Sosnowiecką. Leśniówka znajduje się po przejechaniu ok. 300 m i została oznaczona dużym napisem na bramie wjazdowej z bali.